بابابرقی، اولین تیزر فرهنگسازی ، نوستالژی دهه 60

تیزر نوستالژی بابابرقی دهه شصت شعار، شعر و ملودی و سناریو و ایده پردازی و مشاور کارگردان : رضا اشعاری. تنظیم: فریبرز لاچینی، صدای حسین لطفی، به تهیه کنندگی شرکت نقش ایام

تیزر فرهنگسازی بابا برقی

تیزر فرهنگسازی بابا برقی با شعار هرگز نشه فراموش لامپ اضافی خاموش.مصرف بی رویه|، کار خیلی بدیه، شعار، شعر و ملودی و سناریو : رضا اشعاری. تنظیم: فریبرز لاچینی، صدای حسین لطفی، به سفارش شرکت توانیر

تیزر فرهنگسازی بابا برقی نیروگاه

تیزر فرهنگسازی بابا برقی با شعار هرگز نشه فراموش لامپ اضافی خاموش.شعار، شعر و ملودی و سناریو : رضا اشعاری. تنظیم: فریبرز لاچینی، صدای حسین لطفی، به تهیه کنندگی شرکت نقش ایام

من بابا برقی هستم روشنی خونه ها

تبلیغات آگاهی بخشی: این نوع تبلیغات در مورد یک موضوع خاص اطلاعات ارائه می‌دهد و هدف آن افزایش آگاهی مردم در مورد آن موضوع است

شعار، شعر و ملودی مجموعه تیزرهای نوستالژی رئال بابا برقی توسط رضا اشعاری. تولید در شرکت نقش ایام. با صدای حسین لطفی

اسمم بابا برقیه

می دونی کارم چیه

دلم می خواد همه جا

مصرف برق کم باشه

تا برقمون قطع نشه

مصرف بی رویه

کار خیلی بدیه

موقع پخش کارتون

برق تلویزیون

اگه یه دفعه بره

حوصله مون سر می ره

هرگز نشه فراموش

لامپ اضافی خاموش

خالق شخصیت رئال و انیمیشن بابا برقی سید محسن شهشهانی نژاد در شرکت تبلیغاتی نقش ایام نما و شاعر مجموعه بابابرقی رضا اشعاری و طراح شخصیت انیمیشنی آن نیز گروه انیمیشن شرکت تبلیغاتی نقش ایام نما بود، دوبلر صدای او حسین لطفی بود. این تبلیغات توسط شرکت نقش ایام نما جذب و اجرایی شد

بابابرقی کجاست؟کلیک کنید

 

  1401/04/07  ترانه  کدخبر: 1472  نظر: 0  بازدید: 1580  خبرنگار: زهره رضوانی 

از بابا برقی تا آواز فصل ها

رضا اشعاری: شعر کودک باید از زبان کودک باشد نه برای کودک
رضا اشعاری: شعر کودک باید از زبان کودک باشد نه برای کودک
رضا اشعاری شاعر، ترانه سرا و پیشکسوت عرصه‌ی ادبیات و از پیشگامان شعر کودک و نوجوان از پیچیدگی‌های ذهنی نسل امروز سخن می‌گوید .

اختصاصی تارنا / فرهنگ سازی جزو مسائلی است که پرداختن به آن از طریق ادبيات راهی میانبر را در پیش روی ما می‌گذارد مخصوصا اگر از طریق تبلیغات رسانه‌‌ی ملی صورت بگیرد كه امروزه مورد کم لطفی قرار گرفته است مخاطبان کودک و نوجوان و حتا بزرگسال در دهه‌های شصت و هفتاد این موضوع را به خوبی درک کرده‌اند باید گفت کار شاعر و نويسنده‌ای که به مسائل اجتماعی می‌پردازد و مي‌كوشد تا از دريچه شعر و داستان و خلق کارکتر، اين موضوع‌ها را بیان کند، بسیار قابل ارج است.

به گزارش خبرگزاری شعر ایران-تارنا: ترانه مصرف بی‌رویه کار خیلی بدیه اثر رضا اشعاری را می‌توان جزو ژانرهای‌ ادبی و محبوب و تاثیرگذار قرار داد. و همین موضوع بهانه گفت و گوی ما با اين شاعر شده است.

چه تعریفی از شخصیت رضا اشعاری دارید؟

روبرو شدن با کشف حقایقی که در رابطه ها و زندگی ام وجود دارد و همچنین علاقمند هستم به خصایل و روابط انسانی و هنری که در خدمت این روابط قرار بگیرد البته به دور از حاشیه ها

از آغاز فعالیتها، علایق خود به هنر و به ویژه شعر و ترانه بگویید؟

با داستانهایی که مادرم تعریف می کرد و رادیوی کوچکی که انواع ترانه ها و یا دکلمه اشعار را میتوانستم از طریق آن پیگیری کنم. و کم کم بعد از یادگیری خواندن و نوشتن علاقه به کتاب و مطالعه که من را توانمند به بهتر و بیشتر فهمیدن می کرد

از کدامیک از زمینه های کاری خود رضایت دارید؟

از خلق آثاری که تاثیر مثبت در مخاطبینم میگذارد و آثاری که تلنگری به تفکرشان برای پرسیدن می زند. در مجموع بیشتر آثاری که برای مخاطبین کودک خلق و اجرایی کردم. اما خوشبختانه در همه زمینه های کاری چه برای مخاطب بزرگسال و یا کودک موفق به برقرار کردن ارتباط بوده ام. در زمینه کارهای کودک و نوجوان میشود به “درس الفبا” که برنده جایزه جشنواره رشد شد و موضوع آموزشی-فرهنگی داشت و سلام بچه ها اشاره کرد، “بشین، پاشو، بخند” برنامه ورزش کودکان بود که مجری آن علیرضا خمسه بودند همچنین تیتراژهای شعر و سریالهای کودکان در سینما مانند: عاشق و طالع سعد و تبلیغات بابا برقی، مجموعه موزیکال رامک، دوست بزرگ وکوچک ، آلبوم های ترانه های کودکانه با موسیقی فریبرز لاچینی و آواز فصل ها با موسیقی ناصر چشم آذر

چرا امروز در ژانر ترانه های کودک و نوجوان ضعیف هستیم؟ تحلیل شما نسبت به این پدیده چیست ا؟

کودکان امروز کودکان قرن ارتباط و نسل تکنولوژی هستند و از پیچیدگی های ذهنی متفاوتی با گذشته قرار دارند . نگاه ساده انگارانه به آنها در خلق آثار هنری کودکانه به مثابه دیواری است که با آنها ایجاد می کنیم . کشف و درک دنیای پیچیده کودکان امروز به میزان دانش روانشناسی و جامعه شناسی و شناخت شرایط عمومی رشد کودکان بستگی دارد، ترانه یا شعر کودک باید از زبان کودک باشد نه برای کودک در این راستا مجموعه های فعال مانند کانون و خانه ادبیات می توانند گام های موثر بردارند.

چه عاملی سبب نوشتن آثاری مانند بابا برقی شد و علت محبوبیت این تیپ کارها را چه می دانید؟

یک اتفاق ساده، سفارش کاری از طرف یک شرکت تبلیغاتی در مورد مصرف بهینه و صرفه جویی در مصرف برق و علاقه من به فرهنگ سازی و عمومیت بخشیدن به یک نیاز و ضرورت اجتماعی بود.

شعر بابا برقی از دو قسمت پیشنهاد و عمل تشکیل شده؛ (هرگز نشه فراموش )پیشنهاده(، لامپ اضافه خاموش )عمل( یعنی تئوری و عمل پرداختن به یک موضوع مهم به زبانی قابل درک، آهنگین و ساده برای عموم جامعه از زبان کودکان با زبان کنایه به نسلی که باید متعهد به ثروت ملی باشد) می گویند: مصرف بی رویه کار خیلی بدیه

آیا به خلق کارکتر و آثار جدیدی در ارتباط با مسائلی مانند کمبود آب فکر کرده اید؟

همانطور که اشاره داشتم، موضوعی که به عنوان یک ضرورت اجتماعی محسوب گردد و فراخوان عمومی را در دستور کار قرار دهد و در حفظ ذخایر، منابع، انرژی و ثروت ملی به فرهنگ سازی و ترویج نیاز داشته باشد میتواند مود علاقه ام باشد، ما متعهد به نگهداری از ثروتهای ملی برای آیندگانیم.

رضا اشعاری

در کفه ترازوی ارزش شما چه کارهایی قرار دارند؟

آثاری که حلقه ارتباط من با آحاد اجتماعی بودند و ارزش خلق شدن را داشتند یعنی حاصل پیامی سازنده و رشد دهنده بودند و یا ایجاد شناخت کرده اند .

آیا در انجمن های ادبی ویا شعر و ترانه حضور دارید؟آیا این انجمن ها را مکان خوبی برای رشد شاعران جوان میدانید؟

گهگاه بله ،رشد یک مفهوم کلی است. اما قطعاٌ در زمینه آشنایی هر چه بیشتر آنها و زدودن ضعف هایشان تاثیر گذار است.

ارزیابی شما از وضعیت ترانه امروز چیست؟

انعکاس شرایط اجتماعی ماست با نمادهایی از ضعف و قوت ناشی از آن

از اولین ترانه ای که سروده اید و ترانه هایی که دوستشان دارید برای ما بگویید؟

“چراغ لحظه ها” اولین ترانه به صورت حرفه ای بود که با صدای حبیب در سال 1355 کار شد همچنین ترانه هایی برای خانم پری زنگنه به زبان محلی، در آلبوم پروازی تا سحر در کنار شاعرانی ارزشمند مانند

جنتی عطایی، فرهاد شیوانی و……آلبوم کوچ عاشقانه با صدای عصار، غزل با صدای حامی، غریبانه با صدای غلامعلی ، ترانه های کودکانه، فیلمهای سینمایی مانند “عاشق ” نا بخشوده به کارگردانی ایرج قادری و بسیاری دیگر که در این مقال نمی گنجند .

شعر یا ترانه ای از شما میشنویم؟

گلِ یخ

تو آخـــرین عابــر تو ایــن زمستونی

غم گـــلِ یـــخ رو تویــی که میدونی

تویــی کــه میتونی با درک درد مـــن

طلوع کنـی با عشـق تو فصــل سرد من

گـــل یخـــم امـا گریــزون از سرما

میخوام تویی دستات آب بشــم از گرما

منــو ببــر با خـود به فصــل آفتـابی

آشتـــی بده من رو با عشـق و بی تابی

منـــو ببــر با خود ای بهــترین یـاور

مونـــدن من مـرگه ای آخـرین بــاور

گـــل یخـــم امـا گریـزون از سـرما

میخوام تویی دستات آب بشــم از گرما

و شعر……

درب نا امیدی را باز مکن

که پرستو امید

می پرد از پنجره ی رویاها

منبع خبر